Cine doreşte să aibă copii fericiţi şi împliniţi ?

UNIVERSUL FAMILIEI

Toţi dorim să avem copii fericiţi şi împliniţi dar din păcate nu conştientizăm că pentru acest lucru e util să trăiască propria sa viaţă ci nu dorinţele noastre ale părinţilor nerealizate, din varii motive. De asemenea o mare contribuţie o are sistemul educaţional, disponibilitatea părinţilor de a petrece timp calitativ cu copiii, oamenii de care sunt înconjuraţi, de ceea ce se petrece în sânul familiei.

Doresc să ofer mai departe ceea ce am primit. Mie personal mi se pare a fi cărămida cu care putem construi o societate de oameni care trăiesc, nu doar trec prin viaţă. O societate în care realizăm importanţa sănătăţii echilibrului emoţional şi mental al oamenilor. Redau mai jos un fragment referitor la ceea ce putem face pentru copiii sau nepoţii noştri, fragment extras dintr-un material primit şi intitulat Cartea interzisă.

Noul sistem educaţional trebuie să pună la bază educaţia, formarea omului nou, adaptat la lumea în care trăim. Azi trăim un paradox: în ultimii 2000 ani a avut loc o dezvoltare tehnică şi tehnologică şocantă, incredibilă într-o perioadă atât de scurtă, dar nivelul de conştiinţă al omului a rămas acelaşi. Omul modern are un nivel de conştiintă prea scăzut pentru mijloacele tehnice şi tehnologia pe care le are la dispoziţie. Continuând aşa, omul modern va sfârşi prin a se autodistruge în scurt timp pentru că nu e suficient de înţelept ca să se poată juca cu jucării atât de periculoase. E ca şi cum i-ai da unui copil de 3 ani să se joace cu butelii de gaz, grenade, acid clorhidric şi în timpul ăsta l-ai pune la volanul unui buldozer aflat în mers. Copiii noştri trebuie educaţi cu mare grijă astfel încât specia să recupereze în cât mai scurt timp decalajul dintre nivelul de dezvoltare tehnologică şi nivelul conştiinţei.
Copiii noştri nu trebuie să se uite la filme cu violenţă, nu trebuie să se mai joace pe computere jocuri de karate, box, judo, războaie, crime, vânătoare, etc. Nu trebuie încurajaţi să fie răi pentru a ajunge nişte conducători la maturitate.
Copiii noştri nu trebuie să mai fie terorizaţi şi îndopaţi cu fel de fel de informaţii sterile despre fel de fel de lucruri pe care nu le înteleg şi pe care le uită imediat ce le-au învăţat. Nu e o tâmpenie să încerci să-i bagi unui copil de 10 ani în cap exerciţii de matematică fără nicio aplicabilitate practică, exerciţii care celor mai mulţi nu le vor folosi niciodată la nimic ? Îmi amintesc că eu am învăţat în liceu, în clasa a zecea, şiruri. Am făcut şi facultate de inginerie, dar chestiile astea nu mi-au folosit niciodată la nimic. Pentru ce a trebuit să pierd luni de zile cu ele ?
Eu nu neg că sunt nişte cunoştinte matematice importante, dar să fie învăţate doar de specialiştii în matematică, la facultăţile de matematică.
O parte din lucrurile pe care le învaţă un copil de 10 ani sunt lucruri ilogice, fără rost, fără aplicabilitate practică şi de cele mai multe ori lucruri care nu lasă niciun fel de amprente în mintea copilului. De ce să-ţi baţi joc de timpul şi neuronii acestor copii când poţi folosi acest timp cu un randament foarte mare ?
La ora actuală copiii nu sunt educaţi ci dresati !!! Trebuie să trecem la o nouă etapă:

EDUCAŢIA
Ce ar trebui să înveţe copilul viitorului:

0-5 ani
Copilul trebuie să înveţe să se joace, să vorbească, să cânte, să deseneze, să facă sport, mişcare şi să cunoască natura, animalele şi plantele. Copilul trebuie să înveţe de la primii paşi că mereu trebuie să gândească înainte de a spune sau de a face ceva. Copilul trebuie descurajat de la primii paşi să fie rău şi violent. Trebuie educat să iubească şi să aprecieze binele şi frumosul.

Trebuie sa vadă doar exemple pozitive. El nu trebuie îndoctrinat, nu trebuie să facă nimic de frică, din teroare şi nu trebuie dresat. Educaţia se face prin puterea exemplului, a logicii, a explicaţiei. De la această vârstă, copilul trebuie să pună preţ pe voinţa de a face bine. Copilul nu trebuie să vadă desene animate cu violenţă şi exemple negative. Desenele animate trebuie sa fie exemple de bunătate, corectitudine şi atitudini pozitive. Ceea ce vede copilul la această vârstă are o mare importanţă în crearea personalităţii lui.

5-10 ani
E timpul saă înveţe a scrie, a citi, a număra şi socoti. Pe lângă acestea, e timpul să înceapa a cunoaşte lumea în care trăieşte. Trebuie să afle despre istorie, sub forma de poveşti care să-i trezească interesul, trebuie să afle despre lumea în care trăieşte, să înceapă să înţeleagă alcătuirea lumii, forma planetei, geografia şi legile fundamentale ale lumii noastre şi ale Universului.

NU CA OBLIGAŢIE DE A ÎNVĂŢA CI CA POVEŞTI FRUMOASE ŞI INTERESANTE DESPRELUMEA ÎN CARE TRĂIEŞTE ! Copilul trebuie sa udă adesea poveşti despre întelepciune, bunătate, curaj, iubire, încredere în sine. De la această vârstă valoarea trebuie mereu încurajată, stimulată şi recompensată.
De la vârsta de 5 ani trebuie să aibă zilnic ora de logică – şah, exerciţii de logică, jocuri de inteligenţă. Mintea se exersează şi întretine la fel ca musculatura. Cu cât o foloseşti mai mult cu atât devine mai performantă. De la această vârstă deja fiecare copil trebuie să fie însoţit în tot circuitul educaţional de o fişă a copilului în care să fie înscrise cele mai importante trăsături de caracter şi aptitudini astfel încât copilul să poată fi atent monitorizat şi îndrumat cu eficienţă maximă. Dacă de exemplu eu aş fi fost atent monitorizat şi îndrumat de mic, azi în loc să fiu un prost scriitor poate aş fi fost un bun jucător de poker

10-15 ani
Probabil că deja multora dintre copii începe să le placă mai mult una sau alta dintre tipurile de poveşti. Copilul începe să înveţe cum se fac lucrurile, începe să facă chiar el lucruri. Orele de lucru manual vor deveni foarte importante – copilul va trebui încurajat să creeze, să aibă plăcerea de a crea. Unii dintre copii… nu vor iubi poveştile… nici pe cele despre flori şi pomi, nici cele despre râuri, munţi şi bogăţiile solului, nu le va place nici matematica, nici legile care guvernează lumea şi u Universul în schimb vor adora să repare maşinuţe sau să cioplească în bucăţi de lemn.
Altora le va place să conducă maşinuţa prin curte, iar alţii se visează zburând cu avionul… fiecare copil va fi atent monitorizat şi se va încuraja dezvoltarea aptitudinilor şi talentelor pe care le posedă, va fi lăsat să aprofundeze pasiunea pe care o dezvoltă la această vârstă. Copiii trebuie deja de la această vârstă îndrumaţi spre o gândire tolerantă, cinste, corectitudine, respect, iubire şi prietenie pentru colegi şi apropiaţi.

15-18 ani
De la această vârstă, copiii trebuie grupaţi în şcoli cu specific, şcoli în care să fie grupaţi în funcţie de pasiuni, aptitudini şi preferinţe. Trebuie să fie şcoli de meserii, şcoli de ştiinţe, şcoli de artă şi fiecare dintre acestea trebuie să aibă clase specializate în care să se pună accent pe profilul şcolii: matematică, fizică, mecanică, alimentaţie publică, servicii, desen, muzică etc. Aici trebuie să se ajungă prin examene pe specificul şcolii.
Adolescentul trebuie încurajat în perfecţionarea aptitudinilor. Ei trebuie îndrumaţi cu tact şi răbdare, cu dragoste şi întelegere – trebuie acceptat fiecare aşa cum e şi nu trebuie puşi la zid cei mai puţin inteligenţi sau performanţi. Lumea are nevoie şi de chelneri şi de lăcătuşi, spălătorese, vânzătoare, gunoieri, etc. Ei nu trebuie marginalizaţi, nu trebuie să se simtă nişte paria ci trebuie să aibă conştiinţa importanţei rolului lor în lume. Trebuie trataţi cu acelaşi respect şi bunăvoinţă ca cei mai performanţi. La această vârstă adolescentul trebuie să înţeleagă că atunci când nu iubeşte, sau nu îi place ceva, trebuie neapărat ca măcar să îl respecte.
La 18 ani se va face selecţia supervalorilor pe bază de examen. Ministerul educaţiei va stabili mereu necesarul de personal înalt calificat, iar locurile, atâtea câte sunt necesare ţării, vor fi ocupate doar prin concurs în funcţie de specialitate. La o facultate de inginerie, nu se va da examen de anatomie chiar dacă se vor gasi “specialişti” care sa propună şi să dovedească că e necesar acest lucru !

INTRAREA LA FACULTATE SE VA PUTEA FACE DOAR PE BAZĂ DE EXAMEN DE ADMITERE
Nu conteaza câţi bani au părinţii sau ce medii ai avut în clasa a patra, dacă părinţii au umblat cu plasa cu cadouri la profesori sau nu, dacă părinţii au plătit meditaţii profesorilor sau nu.

ORGANIZAREA SISTEMULUI EDUCAŢIONAL:
Sistemul educaţional trebuie ăa fie doar de stat astfel încât cernerea valorilor să nu se facă în funcţie de posibilităţile materiale ci de valoarea individului. TREBUIE DESFIINŢAT SISTEMUL FACULTĂŢILOR PRIVATE – ESTE INADMISIBIL FAPTUL CĂ ÎN ZIUA DE AZI ORICE IMBECIL ÎŞI POATE CUMPĂRA UNA SAU MAI MULTE DIPLOME UNIVERSITARE. SISTEMUL VALORIC ESTE TOTAL DAT PESTECAP, ESTE UN HAOS TOTAL ÎN CEEA CE PRIVEŞTE EVALUAREA VALORII INDIVIDUALE. Atunci când
cineva face o facultate, trebuie să o facă pentru că are aptitudini, valoare şi cunoştinţe nu pentru că are tata bani. Admiterea în facultăţi trebuie să se facă doar pe bază de concurs, concurs care să se faca la materiile ce caracterizează obiectul respectivei facultăţi. Am ajuns o societate în care toţi au facultate. Nu mai există electricieni, strungari, gunoieri, fermieri, agricultori, tâmplari, zidari, fierari etc. Păi cine-i prost să se mai facă strungar când poate să-şi cumpere o diplomă de universitar şi să boierească la un birou. Şcoala trebuie împărţită în 3 perioade:
– prima perioada de la 5 la 10 ani, trebuie să fie bazată pe deprinderea unor principii esenţiale
– perioada a doua de la 10 la 15 ani trebuie să formeze cultura generală şi să oferecopilului posibilitatea de a-şi descoperi aptitudinile
– perioada a treia de la 15 la 18 ani trebuie să formeze meseriaşi sau să pregătească copii pentru specializare şi universitate
– după 18 ani, cei mai valoroşi vor urma facultate. Facultatea trebuie să fie destinată doar elitelor, celor mai inteligenţi şi capabili. Statul trebuie să decida de ce are nevoie ţara: câţi ingineri, câţi doctori, profesori, etc.
Profesorii trebuie să fie specializaţi şi instruiţi ca buni psihologi şi educatori. Ei trebuie să-şi schimbe mentalitatea, să înţeleagă că menirea lor e de a educa nu de a dresa. Nu trebuie să se mai pună accent pe memorare ci pe înţelegere. Nu trebuie să se mai puna accent pe învăţare mecanică ci pe logică. Nu trebuie să se mai pună accent pe disciplina prin constrângere ci pe educaţie bazată pe un nivel înalt de constiinţă şi pe un set de valori şi principii universale având la temelie voinţa de a face bine, încrederea în sine şi gândirea înainte de a spune sau de a face ceva. Pentru a deveni profesor trebuie să treci examene concurs care să ateste aptitudini deosebite: cunoştinţe, talent pedagogic, dragoste de copii, psihologie, cinste, corectitudine, întelepciune, set de valori. Salariul profesorilor trebuie să fie de top. Orice profesor trebuie eliminat din sistem la prima abatere de genul: violenţă, corupţie, nedreptate, răutate, imoralitate. Profesorii sunt cei ce vor crea omul nou, omul cu un nivel de conştiinţă adaptat tehnicii şi tehnologiei actuale.
Statul trebuie să aibă ca principala prioritate sistemul educaţional.
La nivelul fiecarui oraş trebuie să se formeze comisii de examinare. Aceste comisii trebuie să fie formate prin examen, să fie compuse din profesori, iar rolul lor trebuie să fie acela de a organiza concursurile de competenţă : pentru ocuparea posturilor de judecători, directori, primari, consilieri ai primarilor, etc. Din rândul şefilor de comisii orăşeneşti se vor alege prin concurs cei mai buni dintre cei buni, 10 profesori care vor forma comisia la nivel de stat. Această comisie va organiza concursurile de preşedinte, guvern, directori la nivel de stat. În grila de salarii aceşti examinatori trebuie să fie la nivelul consilierilor de miniştri, dar corupţia în cazul lor trebuie pedepsită cu închisoarea pe viaţă.
În programa de învăţământ trebuie să se pună accentul pe materii care să dezvolte următoarele trăsături ale copiilor:

  • înţelepciunea
  • logica
  • hărnicia
  • bunătatea
  • comunicarea
  • ordinea şi curăţenia
  • concentrarea pe a construi nu pe a distruge – voinţa de a face bine
  • încrederea în sine
  • lipsa mândriei
  • autocunoaşterea
  • să joci viaţa ca pe un joc de şah – gândeşte 2-3 mutări înainte
  • atitudinea pozitivă
  • cinstea şi corectitudinea
  • optimismul, gândirea pozitivă
  • echilibrul psihic, autocontrolul
  • pasiunea, plăcerea de a face ceea ce faci
  • motivaţia
  • iubirea, loialitatea, prietenia
  • respectul de sine şi faţă de aproape, toleranţa
  • respectul şidragostea pentru natură
  • educaţia, cultura
  • respectul de sine şi faţă de aproape, toleranţă

Dragă cititorule ţi-aş fi recunoscătoare dacă îţi exprimi părerea şi scrii care crezi că ar fi soluţiile pentru a avea o societate de oameni sănătoşi, armonioşi, echilibraţi şi împliniţi. După aceea, să şi acţionăm pentru a obţine echilibrul şi armonia. Sunt conştientă că e utilă o resetare a anumitor credinţe dar sunt convinsă ca este posibilă. Ce spuneţi ne implicăm pentru a face ceva pentru noi şi cei dragi?

Înscriere newsletter !

Înscrie-te la newsletter şi afli promoţiile , informaţii utile despre sănătate, reţete, poveşti cu tâlc

Please wait...

Thank you for sign up!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Content is protected !!